Barion Pixel

Hogyan építsd fel az első saját Evernote rendszeredet (példákkal)

Alapvetően az Evernote mappa és címke struktúra felépítése rajtad áll és csakis tőled függ. Ez a szabadság rengeteg lehetőséget ad számunkra, de egyúttal kezdőként a túl nagy szabadság káoszhoz vezethet.

Adok két példa struktúrát, amit használtam én is sikeresen Evernote-on belül. Így kaphatsz egy kézzel foghatóbb felépítést az induláshoz és így könnyebb lesz. 

Egyedüli használat, feladat fókusszal:

Sok ideig használtam az Evernote-ot csak saját magamnak és nem csapatban.

Ehhez van egy nemzetközi szinten is általános ismert és ajánlott megoldás, amit én is alkalmaztam és tényleg tök jól működik.

Mire van ehhez szükség: 1db Inbox mappa. 1db Aktiv projektek mappa. 1db Archív mappa. 1db referencia Stack – al-mappákkal.

Itt a későbbi visszakereshetőség nem akkora fókusz, kifejezetten a jó címkézés fog ebben segíteni.

A struktúra lényege, hogy MINDEN új info az Inboxba kerül és onnan veszed át az Aktív projektek mappába, mikor elkezdesz vele dolgozni. Így minden napi szinten futó projekted egy mappában lesz és nem lesz ott semmi más, csak, amivel tényleg foglalkoznod kell. Így ez a része szuper letisztult és átlátható lesz. Ez az igazán nagy haszna ennek.

Ha egy projekttel kész vagy, akkor egyszerűen átmozgatod az archív mappába és itt lesz minden kész feladatod elhelyezve.

Ha bármi olyan info, vagy dokumentum kerül fel, ami később jó referencia pont lehet neked, vagy csak hasznos info, akkor arra van a Referencia Stack, amin belül érdemes témakörönként 1-1 mappát létrehozni (például marketing, sales, lakásfelújítás, kertgondozás, autóvásárlás, weboldal fejlesztés, stb.)

Mivel itt nincs szerteágazó mappa rendszer, így ez a megoldás kifejezetten akkor jó, ha egyedül használod az Evernote-ot. Nehézkes megosztani másokkal itt a tartalmakat.

Evernote csapatban

Ha többen dolgoztok, akkor az alábbi struktúrát javaslom, mert így mappa szinten könnyedén meghatározható, hogy ki mihez férhet hozzá. (Itt még nem is térve ki a Business előfizetéshez tartozó plusz Spaces menüre.)

Mire van ehhez szükség: 1db Inbox mappa. 1-1 db tematikus stack (például ügyfelek, fejlesztési projektek, marketing kampányok, céges belső anyagok, stb.), 1db Archiv Stack – azon belül 1-1 db Archiv mappa minden az előző pontben meghatározott témának (projektenként, vagy ügyfelenként, fejlesztési feladatonként, stb.) 1db Referencia Stack, benne tematikus mappákkal.

Ez a felépítés az Inbox és a Referencia stack szintjén ugyanúgy működik, mint az előző. MINDEN az Inboxba kerül először, illetve a hasznos anyagok pedig a referenciák közé.

A kettő között viszont minden témának van egy saját mappája, így a csapattal könnyebb megosztani, illetve egy fokkal könnyebb navigálni a témák között, mert minden mappában csak az oda tartozó témákat fogod látni. Az archív mappák pedig ügyfelenként / témakörönként könnyen visszakereshetővé tesznek minden már lezárt feladatot. Ez sok esetben nagyon fontos, ha utólag merül fel kérdés valakiben.