A legelső, hogy keresd meg a neked leginkább megfelelő elérési pontot. Mobilon mindenképp fent kell lennie, de ezen felül van desktopra telepíthető verzió, böngészőbe beépülő modul, Outlook modul, de még Gmail modul is.
Az Outlook (ha azt használsz) szerintem kötelező, mert a leveleidet direkt módon hozzá tudod adni a feladataidhoz és később meg is nyithatod őket, ha foglalkozni akarsz velük.
Minden feladat, ami konkrét határidőhöz kapcsolódik, pláne, ha napon belül is egy konkrét időponthoz, akkor arra fontos, hogy legyen is foglalva idő a napodban. Ne szervezz rá se te programot, se más valaki egy megbeszélést.
Ugyanígy, egy naptáresemény tulajdonképpen egy feladat is számodra, így jó, ha azt látod a feladatid között is.
Erre szolgál a Todoist integrációja például a Google Calendarral!
Még egy dolog van, ami szerintem nagyon lényeges. A rendszeres rutinok, amik mentén ellenőrzöd és priorizálod a feladataidat. Ez szintén egy GTD alaptézis, mert így tudod mindig fókuszálni adott időszakra az energiáidat.
Nálam erre két időpont vált be:
Nap végén, fakultatív jelleggel, ami esetleg nem lett kész feladat, azt átütemezem egy mozdulattal másnapra. De ez annyira nem elegáns, mert ezzel felrúgom a heti tervet is, így igyekszem pontosan tervezni a hetemet.