Barion Pixel

A személyes márkád hazugság? Kőszegi András, márkatanácsadó [Podcast]

Hatékony hanganyag!

Hallgass bele

Iratkozz fel:

Írva is, amiről beszéltünk

Miről fog szólni ez az epizód?

Hogyan építhetsz hatékonyan céges csapatot?

Amikor márkaépítésről beszélünk, gyakran csak a stratégiákra, a logókra és a kampányokra fókuszálunk. De mi van akkor, ha a legfontosabb lecke nem egy tankönyvből, hanem egy fájdalmas kudarc történetéből származik? Ebben az epizódban Kőszegi András márkaépítési szakértővel olyan beszélgetést folytattunk, ami túlmutat a szokványos szakmai tanácsokon.

Mi az a márka valójában?

András rögtön az epizód elején tisztázza az egyik legfontosabb, mégis gyakran félreértett fogalmat. A márka nem logo, nem név, nem szlogen. Sokkal mélyebb annál.

“A márka az nem más mint egy piaci tudati kategória. Ez a percepcióink és az asszociációink összessége. Tehát a márka az egy piaci tudati kategória ami csak a fejünkben létezik.”

Ez a meghatározás azonnal új megvilágításba helyezi a márkaépítést. Nem arról van szó, hogy mit mondunk magunkról, hanem arról, hogy mit gondolnak rólunk. És ez a különbség minden marketing erőfeszítés sikere vagy kudarca között dönt.

A 90-es évek legnagyobb leckéje

A beszélgetés legmegrázóbb része András személyes története a 90-es évekbeli vállalkozásáról. Egy virágzó cipőüzlet-lánc tulajdonosaként a belvárosi sikerek tetején érezte magát, amikor megjelent az első plázák híre. Az ő reakciója? Teljes lenézés.

“És mit mondtam én ’96-ban? Gyerekek ugyan már. Hát, ez a Váci utca… az meg Váci utca és az is marad. Ki a franc fog kimenni metróval a Váci útra fölmenni a harmadik emeletre?”

A valóság azonban kegyetlen volt: egy év alatt a napi 60 pár cipő eladásból 6 lett. A tanulság? Az ego és a változásokkal szembeni ellenállás gyilkos kombináció minden vállalkozás számára.

“Ami nagyon fontos volt, és ezt látom ma is: az ego. Ez a beképzelt, öntelt nagyképűség. Ez most is pusztító tud lenni.”

Az árverseny halálos csapdája

A beszélgetés egyik legértékesebb része arról szól, hogy miért életbevágó a márkaépítés minden vállalkozás számára. András egy egyszerű, de megsemmisítő igazságot fogalmaz meg:

“Abban a pillanatban, hogy nincs egy érték-közvetítés, abban a pillanatban arról szól a dolog, hogy kérek egy olcsóbb árat. És akkor van egy borzasztó rossz hírem: Mindig lesz olcsóbb.”

Ez a mondat minden vállalkozó számára hideg zuhanyt jelent. A márka hiánya egyenes út az árversenybe, ami pedig a vállalkozás lassú halála. A megoldás? Értékeket építeni a termék vagy szolgáltatás köré, amiért a vevők hajlandók prémiumot fizetni.

A modern hitelességi válság

A beszélgetés különösen aktuális fordulatot vesz, amikor a mai online világról és az AI térnyeréséről esik szó. András éles kritikát fogalmaz meg a “látszani mindenáron” kultúrával szemben.

“Ha nem látszol, akkor nem játszol. Most ez tök jó, csak én már megint azt látom, hogy előbb van a látszás, és előbb akarunk látszani, mint inkább teljesíteni.”

Ez a megfigyelés napjaink egyik legfontosabb dilemmáját érinti: hogyan maradjunk hitelesek egy olyan világban, ahol a megjelenés gyakran fontosabbá válik a tartalomtól? András válasza egyértelmű: csak a saját, valódi tapasztalatainkból merítve kommunikáljunk.

A személyes ár

A beszélgetés talán legmegrázóbb része az, amikor András őszintén beszél az évtizedek alatt elszenvedett emberi kudarcokról és csalódásokról.

“Embereknek odaadni bizalmat, őszinteséget, nyíltságot… nagyon nagy százalékban élnek vele vissza, és ez a mai napig így van.”

Ez a vallomás rámutat arra, hogy a hiteles márkaépítés gyakran járhat személyes sérülésekkel. Az őszinteség és a nyitottság kockázatos, mégis ez az egyetlen út a valódi kapcsolódáshoz.

Amikor a feladás kísért

A beszélgetés legmélyebb pontján András arról beszél, ami talán a legtöbb szakembert foglalkoztatja: mit tegyünk, amikor már nincs erőnk folytatni?

“Néha nagyon van kedvem föladni… Az egész közeg, amiben vagyunk, felületes, talmi, sunyi, álságos, megjátszós, és szörnyű ez a kép.”

A válasza azonban nem egy sablonos motivációs idézet, hanem valami sokkal mélyebb: az igazságérzet és a belső meggyőződés, hogy a dolgokat másképp is lehet csinálni.

A végső misszió

A beszélgetés lezárásaként András megfogalmazza azt a kérdést, ami minden márkaépítőt, minden vállalkozót foglalkoztat:

“Az lenne egy jó kérdés, hogy hogyan lehetne azt megoldani, hogy ne kelljen már ezeket a kérdéseket újra is feltenni… hogy az emberek egy kicsit nyitottabb elmével és nyitottabb szívvel közelítsék meg a másik embert, a piacukat, a tevékenységüket.”

Ez nem csak egy szakmai cél, hanem egy emberi küldetés. Az a víziója, hogy egyszer talán nem kell majd magyarázni, miért fontos az őszinteség, a hitelesség és az értékalapú működés, mert ez lesz az alapértelmezett működési mód.


Kinek ajánljuk ezt az epizódot?

  • Vállalkozóknak és vezetőknek, akik szeretnék megérteni a márkaépítés valódi tétjét
  • Marketing szakembereknek, akik túl akarnak lépni a felszínes taktikákon
  • Mindenkinek, aki küzd a hitelesség és a siker egyensúlyának megtalálásával
  • Azoknak, akik érzik, hogy a mai világ túlságosan felületes, és változást szeretnének

⭐️ Szeretnél egészségesebben élni, tenni azért, hogy hosszú és tartalmas életed legyen?

Akkor látogasd meg a Living Foods oldalát és használd a hlp kupont a kosárban, hogy kapj 15% exkluzív kedvezményt!

A Living Foods a Hatékony Leszek Podcast hivatalos támogatója!

LivingFoods logo

Hatékony videó!

Inkább néznéd is?

Ne maradj le a friss hírekről:

Ha szeretnél hatékonyabb lenni, elégedettebb és egyben stresszmentesebb is, akkor iratkozz fel és tanulj velem együtt!
HLP logo scaled
IMG 2013 scaled

Legyél ott a felvételeken!

Szeretnél online lenni a podcast felvételeken?

A Hatékony Leszek Discord tagjainak lehetősége van arra is, hogy ott legyenek velünk a felvételeken online.

Kérdezhettek az adás tartalmával kapcsolatban, a felvétel után együtt ki tudjuk beszélni, hogy mit gondoltok a témáról.

Sőt, akár vendégként egy-egy epizódban vendégül is láthatunk majd, ha olyan témád van, amiből hasznos epizód készülhet.

Ha érdekel, akkor erre vedd az irányt:

További podcast epizódok

yt 2

A személyes márkád hazugság? Kőszegi András, márkatanácsadó [Podcast]

Amikor márkaépítésről beszélünk, gyakran csak a stratégiákra, a logókra és a kampányokra fókuszálunk. De mi van akkor, ha a legfontosabb lecke nem egy tankönyvből, hanem egy fájdalmas kudarc történetéből származik? Ebben az epizódban Kőszegi András márkaépítési szakértővel olyan beszélgetést folytattunk, ami túlmutat a szokványos szakmai tanácsokon.

Tovább...

Kérdésed Van, Amit Feldolgozhatnánk?​​

Küldj üzenetet írásban, vagy hangban és a többi már rajtunk múlik!​​