Todoisten belül a “Projects” (projektek) menü lesz a helye ezeknek a nagyobb feladat listáknak, amiket szeretnénk egy projektben kezelni.
Ha összeírjuk minden feladatunkat, akkor 100-300 feladat könnyedén összejön. Az nem hatékony feladat management, ha sok kis lista helyett most lesz egy 300 elemes, kvázi átláthatatlan listánk.
Ha a különböző témájú feladatainkat projektekbe rendezzük, akkor a 300 feladatból mindig csak azt a párat fogod látni, ami éppen szükséges ahhoz a témához.
A projektek adják meg a fókuszt, ha egy adott témán akarsz dolgozni.
Ez a leggyakoribb kérdés, amivel találkozni szoktunk. Nehéz átlátni, hogy mi az, aminek érdemes önálló projektet létrehozni.
Általános alapszabályként kezeljük úgy, hogy aminek az elvégzéséhez minimum 2 konkrét feladat szükséges, az már projekt. Így akkor szeparáltan tudod nyomon követni a többi feladatodtól, hogy hol tartasz vele.
Például:
Ha nagyon le akarjuk egyszerűsíteni, akkor a klasszikus bevásárló lista is egy projekt! (Sőt, a bevásárló lista kezelése nálam is konkrétan egy projekt Todoistben, ami ráadásul meg van osztva családon belül, így ha bárkinek eszébe jut valami, amit meg kell venni, akkor hozzá tudja adni és én a szerint vásárolok majd be.)
Projektek kialakításánál a legfontosabb szempontok: