Barion Pixel

Gazsi Zoltán: A HATÉKONYSÁG NEM AZ, AMINEK HISZED! — Döntsük le a legismertebb menedzser-tévhitet. [Podcast]

Hatékony hanganyag!

Hallgass bele

Iratkozz fel:

Írva is, amiről beszéltünk

Miről fog szólni ez az epizód?

Gazsi Zoltán: "A hatékonyság nem arról szól, hogy gyorsan megoldasz valamit"

Egy őszinte beszélgetés a valódi hatékonyságról, a vezetői magányról és arról, miért a párkapcsolat az egyik legfontosabb hatékonysági tényező

Gazsi Zoltán neve ismerősen csenghet sokak számára – 19 éven át vezette sikeresen az Eisberg vállalatát, és ma már mentor, író és előadó. A Hatékony Leszek podcast legújabb epizódjában azonban nem a sikeres üzletemberrel, hanem az emberrel ismerkedhettünk meg, aki őszintén beszél a hatékonyság valódi arcáról.

A hatékonyság újradefiniálása

“A hatékonyság nem csak arról szól, hogy gyorsan megoldunk valamit, hanem arról, hogy amit megoldunk, az jó dolog legyen” – fogalmaz Zoli, és ezzel rögtön felforgatja a hagyományos gondolkodást. Ez a megközelítés nem csak filozofikus okoskodás, hanem egy olyan életfilozófia, amely végigkísérte őt vezetői pályafutása során.

Amikor az Auschwitz-i példát hozza fel (“embereket irtottak ki mondjuk Auschwitzban nagyon hatékonyan, az nekem nem hatékonyság”), egyértelművé teszi: a hatékonyság mindig pozitív energiákkal és jó dolgokkal kell, hogy párosuljon. Ez a szemléletváltás volt az egyik oka annak is, hogy 19 év után váltott céget.

A vezetői magány mítosza

Az egyik legmeglepőbb kijelentése az volt, amikor a vezetői magányról beszélt: “Amikor azt mondják, hogy a felsővezető vagy a vezető az egy milyen magányos sport, szerintem én ezt mindig is szembe mentem vele. Szerintem én nem egy magányos műfaj”

Zoli szerint a hatékony vezetés kulcsa éppen az ellenkezője a magánynak:

“Kell olyan valaki, akivel egyfolytában ütköztetled a gondolataidat és ebben a gondolatokból kicsit más típusú döntések születnek, de valahogy mindig meg lesz a kompromisszum.” 

A párkapcsolat mint hatékonysági tényező

Különösen érdekes volt hallani, ahogy a párkapcsolat fontosságáról beszél a hatékonyság szempontjából.  “Nekem nagyon jó a párkapcsolatom” – mondja, és ez nem csak személyes boldogság kérdése, hanem üzleti hatékonyság is. A beszélgetésből kiderül, hogy otthoni harmónia és stabilitás közvetlenül hatással van a munkahelyi teljesítményre.

Őszinte céges kultúra építése

Gazsi Zoltán egyik legnagyobb erőssége az volt, hogy olyan céges kultúrát épített fel, ahol az emberek őszintén elmondhatják a véleményüket. “Megmered-e tényleg őszintén írni, hogy szerinted mi nem jó ebben a cégben?” – teszi fel a kérdést, rámutatva arra, hogy a legtöbb cég bár működtet ilyen rendszereket, de valójában nem hiszi el őket.

A probléma gyökere szerinte abban rejlik, hogy “visszatudják keresni az IT-s hogy kitöltötted ki. És befogja a szájukat, mert nem akar balhét.” Zoli céljaihoz tartozott, hogy ezt a félelmet megszüntesse.

A motiváció valódi forrása

“Mit tudsz legtöbbet adni a dolgozóidnak? Az, hogy te motivált vagy” – ez talán az egyik legegyszerűbb, mégis legmélyebb vezetői tanács a beszélgetésből. Nem bonyolult motivációs technikákról vagy ösztönzőkről beszél, hanem arról, hogy a vezető saját energiája és szenvedélye a legfertőzőbb.

A Chef’s Table sorozatra hivatkozva magyarázza: “hihetetlen energiát meg szenvedélyt belerakja abba, amit csinál, és ez nagyon motiváló.” 

A gyengeség ereje

A beszélgetés egyik legmeghatóbb része az volt, amikor Zoli a betegségével való küzdelemről beszélt. “Valamiért nekem sikerült ezt viszonylag jól kezelni az elmúlt hat évet, és én ezeknek szeretnék erőt adni, akik ezt valamiért rosszabbul kezelik.”

Ez a személyes kiszolgáltatottság és sebezhetőség paradox módon erővé vált számára – ma már könyvet írt róla, interjúkat ad, és segít másoknak hasonló helyzetben.

ChatGPT az egészségügyben

Érdekes kitérőt jelentett, amikor Zoli arról beszélt, hogyan használja a ChatGPT-t egészségügyi döntéseihez. “19 óta milyen típusú fejléket kezdett legyártani, hogy milyen stratégiát csinált a tumor a kezelések hatására” – magyarázza, miként próbálja megérteni, hogy a tumor “mint egy terrorista” hogyan adaptálódik a kezelésekhez.

A nagyobb hatás keresése

A beszélgetés végén Zoli arról beszélt, hogy hogyan szeretne kilépni a “céges világból” és nagyobb hatást gyakorolni másokra. A LinkedIn-en 22 ezer követője van, de ez szerinte “mindig egy nagyon mikroközösség”. A következő lépés számára az, hogy hogyan tud “nagyobb kritikus tömeget” elérni.

Tanulságok és következtetések

Gazsi Zoltán története több fontos tanulsággal szolgál:

  1. A hatékonyság nem sebességről szól – hanem arról, hogy jó dolgokat csinálunk jó energiákkal
  2. A vezetés nem magányos – a legjobb döntések párbeszédből születnek
  3. Az őszinteség megtérül – mind a párkapcsolatban, mind a céges kultúrában
  4. A motiváció fertőző – a vezető energiája átragad a csapatra
  5. A sebezhetőség erő – a személyes küzdelmek megosztása segíthet másoknak

A beszélgetés végül arról szólt, hogy a valódi hatékonyság nem egy technika vagy módszer, hanem egy életfilozófia. Olyan megközelítés, amely az emberi kapcsolatokat, az őszinteséget és a pozitív energiákat helyezi a középpontba.

Mit gondolsz Zoli megközelítéséről? Egyetértesz vele, hogy a hatékonyság nem sebességről szól? Oszd meg velünk a véleményedet a kommentekben!

Hatékony videó!

Inkább néznéd is?

Ne maradj le a friss hírekről:

Ha szeretnél hatékonyabb lenni, elégedettebb és egyben stresszmentesebb is, akkor iratkozz fel és tanulj velem együtt!
HLP logo scaled
IMG 2013 scaled

Legyél ott a felvételeken!

Szeretnél online lenni a podcast felvételeken?

A Hatékony Leszek Discord tagjainak lehetősége van arra is, hogy ott legyenek velünk a felvételeken online.

Kérdezhettek az adás tartalmával kapcsolatban, a felvétel után együtt ki tudjuk beszélni, hogy mit gondoltok a témáról.

Sőt, akár vendégként egy-egy epizódban vendégül is láthatunk majd, ha olyan témád van, amiből hasznos epizód készülhet.

Ha érdekel, akkor erre vedd az irányt:

További podcast epizódok

yt 2

A személyes márkád hazugság? Kőszegi András, márkatanácsadó [Podcast]

Amikor márkaépítésről beszélünk, gyakran csak a stratégiákra, a logókra és a kampányokra fókuszálunk. De mi van akkor, ha a legfontosabb lecke nem egy tankönyvből, hanem egy fájdalmas kudarc történetéből származik? Ebben az epizódban Kőszegi András márkaépítési szakértővel olyan beszélgetést folytattunk, ami túlmutat a szokványos szakmai tanácsokon.

Tovább...

Kérdésed Van, Amit Feldolgozhatnánk?​​

Küldj üzenetet írásban, vagy hangban és a többi már rajtunk múlik!​​