Hatékony hanganyag!
Hallgass bele
Írva is, amiről beszéltünk
Miről fog szólni ez az epizód?
Gazsi Zoltán: "A hatékonyság nem arról szól, hogy gyorsan megoldasz valamit"
Egy őszinte beszélgetés a valódi hatékonyságról, a vezetői magányról és arról, miért a párkapcsolat az egyik legfontosabb hatékonysági tényező
Gazsi Zoltán neve ismerősen csenghet sokak számára – 19 éven át vezette sikeresen az Eisberg vállalatát, és ma már mentor, író és előadó. A Hatékony Leszek podcast legújabb epizódjában azonban nem a sikeres üzletemberrel, hanem az emberrel ismerkedhettünk meg, aki őszintén beszél a hatékonyság valódi arcáról.
A hatékonyság újradefiniálása
“A hatékonyság nem csak arról szól, hogy gyorsan megoldunk valamit, hanem arról, hogy amit megoldunk, az jó dolog legyen” – fogalmaz Zoli, és ezzel rögtön felforgatja a hagyományos gondolkodást. Ez a megközelítés nem csak filozofikus okoskodás, hanem egy olyan életfilozófia, amely végigkísérte őt vezetői pályafutása során.
Amikor az Auschwitz-i példát hozza fel (“embereket irtottak ki mondjuk Auschwitzban nagyon hatékonyan, az nekem nem hatékonyság”), egyértelművé teszi: a hatékonyság mindig pozitív energiákkal és jó dolgokkal kell, hogy párosuljon. Ez a szemléletváltás volt az egyik oka annak is, hogy 19 év után váltott céget.
A vezetői magány mítosza
Az egyik legmeglepőbb kijelentése az volt, amikor a vezetői magányról beszélt: “Amikor azt mondják, hogy a felsővezető vagy a vezető az egy milyen magányos sport, szerintem én ezt mindig is szembe mentem vele. Szerintem én nem egy magányos műfaj”
Zoli szerint a hatékony vezetés kulcsa éppen az ellenkezője a magánynak:
“Kell olyan valaki, akivel egyfolytában ütköztetled a gondolataidat és ebben a gondolatokból kicsit más típusú döntések születnek, de valahogy mindig meg lesz a kompromisszum.”
A párkapcsolat mint hatékonysági tényező
Különösen érdekes volt hallani, ahogy a párkapcsolat fontosságáról beszél a hatékonyság szempontjából. “Nekem nagyon jó a párkapcsolatom” – mondja, és ez nem csak személyes boldogság kérdése, hanem üzleti hatékonyság is. A beszélgetésből kiderül, hogy otthoni harmónia és stabilitás közvetlenül hatással van a munkahelyi teljesítményre.
Őszinte céges kultúra építése
Gazsi Zoltán egyik legnagyobb erőssége az volt, hogy olyan céges kultúrát épített fel, ahol az emberek őszintén elmondhatják a véleményüket. “Megmered-e tényleg őszintén írni, hogy szerinted mi nem jó ebben a cégben?” – teszi fel a kérdést, rámutatva arra, hogy a legtöbb cég bár működtet ilyen rendszereket, de valójában nem hiszi el őket.
A probléma gyökere szerinte abban rejlik, hogy “visszatudják keresni az IT-s hogy kitöltötted ki. És befogja a szájukat, mert nem akar balhét.” Zoli céljaihoz tartozott, hogy ezt a félelmet megszüntesse.
A motiváció valódi forrása
“Mit tudsz legtöbbet adni a dolgozóidnak? Az, hogy te motivált vagy” – ez talán az egyik legegyszerűbb, mégis legmélyebb vezetői tanács a beszélgetésből. Nem bonyolult motivációs technikákról vagy ösztönzőkről beszél, hanem arról, hogy a vezető saját energiája és szenvedélye a legfertőzőbb.
A Chef’s Table sorozatra hivatkozva magyarázza: “hihetetlen energiát meg szenvedélyt belerakja abba, amit csinál, és ez nagyon motiváló.”
A gyengeség ereje
A beszélgetés egyik legmeghatóbb része az volt, amikor Zoli a betegségével való küzdelemről beszélt. “Valamiért nekem sikerült ezt viszonylag jól kezelni az elmúlt hat évet, és én ezeknek szeretnék erőt adni, akik ezt valamiért rosszabbul kezelik.”
Ez a személyes kiszolgáltatottság és sebezhetőség paradox módon erővé vált számára – ma már könyvet írt róla, interjúkat ad, és segít másoknak hasonló helyzetben.
ChatGPT az egészségügyben
Érdekes kitérőt jelentett, amikor Zoli arról beszélt, hogyan használja a ChatGPT-t egészségügyi döntéseihez. “19 óta milyen típusú fejléket kezdett legyártani, hogy milyen stratégiát csinált a tumor a kezelések hatására” – magyarázza, miként próbálja megérteni, hogy a tumor “mint egy terrorista” hogyan adaptálódik a kezelésekhez.
A nagyobb hatás keresése
A beszélgetés végén Zoli arról beszélt, hogy hogyan szeretne kilépni a “céges világból” és nagyobb hatást gyakorolni másokra. A LinkedIn-en 22 ezer követője van, de ez szerinte “mindig egy nagyon mikroközösség”. A következő lépés számára az, hogy hogyan tud “nagyobb kritikus tömeget” elérni.
Tanulságok és következtetések
Gazsi Zoltán története több fontos tanulsággal szolgál:
- A hatékonyság nem sebességről szól – hanem arról, hogy jó dolgokat csinálunk jó energiákkal
- A vezetés nem magányos – a legjobb döntések párbeszédből születnek
- Az őszinteség megtérül – mind a párkapcsolatban, mind a céges kultúrában
- A motiváció fertőző – a vezető energiája átragad a csapatra
- A sebezhetőség erő – a személyes küzdelmek megosztása segíthet másoknak
A beszélgetés végül arról szólt, hogy a valódi hatékonyság nem egy technika vagy módszer, hanem egy életfilozófia. Olyan megközelítés, amely az emberi kapcsolatokat, az őszinteséget és a pozitív energiákat helyezi a középpontba.
Mit gondolsz Zoli megközelítéséről? Egyetértesz vele, hogy a hatékonyság nem sebességről szól? Oszd meg velünk a véleményedet a kommentekben!
Hatékony videó!
Inkább néznéd is?
Ne maradj le a friss hírekről:
Legyél ott a felvételeken!
Szeretnél online lenni a podcast felvételeken?
A Hatékony Leszek Discord tagjainak lehetősége van arra is, hogy ott legyenek velünk a felvételeken online.
Kérdezhettek az adás tartalmával kapcsolatban, a felvétel után együtt ki tudjuk beszélni, hogy mit gondoltok a témáról.
Sőt, akár vendégként egy-egy epizódban vendégül is láthatunk majd, ha olyan témád van, amiből hasznos epizód készülhet.
Ha érdekel, akkor erre vedd az irányt:
További podcast epizódok
![Gazsi Zoltán: A HATÉKONYSÁG NEM AZ, AMINEK HISZED! -- Döntsük le a legismertebb menedzser-tévhitet. [Podcast] 17 yt 2](https://hatekonyleszek.hu/wp-content/uploads/2025/10/yt-2-300x169.jpg)
A személyes márkád hazugság? Kőszegi András, márkatanácsadó [Podcast]
Amikor márkaépítésről beszélünk, gyakran csak a stratégiákra, a logókra és a kampányokra fókuszálunk. De mi van akkor, ha a legfontosabb lecke nem egy tankönyvből, hanem egy fájdalmas kudarc történetéből származik? Ebben az epizódban Kőszegi András márkaépítési szakértővel olyan beszélgetést folytattunk, ami túlmutat a szokványos szakmai tanácsokon.
![Gazsi Zoltán: A HATÉKONYSÁG NEM AZ, AMINEK HISZED! -- Döntsük le a legismertebb menedzser-tévhitet. [Podcast] 18 HLP YouTube V2](https://hatekonyleszek.hu/wp-content/uploads/2025/09/HLP-YouTube-V2-300x169.jpg)
Jót vagy jól? Ne égesd ki a teljes csapatod! – Zsikla Gábor, Jókenyér [Podcast]
Hatékony hanganyag! Hallgass bele Iratkozz fel: Írva is, amiről beszéltünk Miről fog szólni ez az epizód? Hogyan építhetsz hatékonyan céges csapatot? Mi a különbség a
![Gazsi Zoltán: A HATÉKONYSÁG NEM AZ, AMINEK HISZED! -- Döntsük le a legismertebb menedzser-tévhitet. [Podcast] 19 5](https://hatekonyleszek.hu/wp-content/uploads/2025/08/5-300x169.jpg)
Bonyhádi Gábor, Billingo CMO: Miért bukik el a legtöbb cég? A pénzügyi tervtől a vállalati kultúráig [Podcast]
Hogyan lehet egy jó ötletből olyan céget építeni, ami nemcsak túléli az első néhány kritikus évet, hanem hosszú távon is értéket teremt és növekedni képes? És ami a legfontosabb: hogyan tehetjük mindezt anélkül, hogy vezetőként feláldoznánk a mentális egészségünket és a magánéletünket a siker oltárán?